Kantinedienst

Instructie bij aanvang kantinedienst

1. Toegang: open de toegangspoort en kantine (zie onderstaande foto) met jouw persoonlijke code in de KNLTB app. Bij een dienst is jouw code tijdelijk gekoppeld aan de kantine. Je kan vanaf 3 uur voor aanvang van jouw dienst de kantine openen. Bij het invoeren van de code bij de kantine wordt automatisch het alarm uitgeschakeld. 

Let op: zodra het display bij de deur van de kantine groen knippert en je een klik hoort, dan eerst lichtjes tegen de deur drukken voordat je hem opentrekt.

2. Naast het alarm hangt de thermostaat.  Op dinsdag en vrijdag staat deze automatisch ingesteld en hoef je daar niks mee te doen. Op andere dagen kan je de thermostaat inschakelen op de gewenste temperatuur. Minimale temperatuur is 17 graden.   

3. Zet alle lichtschakelaars (zie 1ste foto hieronder) aan. Dan gaat ook het scherm met de reclame van de sponsoren draaien. Daarnaast ook de verlichting in de koeling aan doen. Het knopje zit in de koeling (zie 2de en 3de foto hieronder). 

 4. Het koffiezetapparaat staat standaard aan. Heeft de automaat de melding “spoelen”? Volg dan de instructie die bij het apparaat ligt.   

5. Open de toegangsdeuren naar het terras. Allebei de schuifpuien kunnen geopend worden door de hendel naar beneden te bewegen en de deur open te schuiven.   

6. Bij het koffiezetapparaat ligt de pinautomaat (zie onderstaande foto). Controleer of deze is opgeladen. Via de rode knop zet je de pinautomaat aan. Wil een klant afrekenen? Type dan het bedrag in op de automaat en druk op de groene toets. Let op: klanten kunnen alleen betalen via de pin, contant geld is niet toegestaan. 

7. Aanzetten muziek doe je door het scherm (zie 1ste foto, scherm staat onder het grijze rolluik) in te schakelen. De aan-knop zit aan de achterzijde van het scherm aan de linkerkant (zie onderstaande foto). Op het scherm kan je de gewenste muziek selecteren om af te spelen. De boxen zet je aan door de geluidsinstallatie (zie 2de foto, de installatie staat in de kast onder het scherm) in te schakelen. 

8. Bij de bar dient de spoelbak gevuld te worden, de borstels in de bak vastgezet te worden en een “groene tablet” (welke in het kastje ligt onder de spoelbak) in het water te doen (dit is reinigingsmiddel voor de glazen).   

9. Zet de vaatwasser in keuken aan. Deze zet je aan door de “Aan/uit-knop” in te drukken. De vaatwasser vult zichzelf daarna met water. De overige instructies staan beschreven op de handleiding bij de vaatwasser.   

10. Controleer of alle stoelen en tafels in de kantine en op het terras netjes staan en de tafels schoon zijn.   

11. De consumptiekaarten en het registratieformulier liggen in de kast onder het muziekscherm. Verkoop je een consumptiekaart? Deze moet geregistreerd worden op het formulier dat bij de kaarten ligt. Vul op het formulier bij het verkochte kaartnummer jouw naam (verkoper) en datum in. 

Instructie bij einde kantinedienst

 1. De laatste afwas draaien in de vaatwasser (wasbeurt duurt circa 3 minuten). Vervolgens de vaatwasser leegruimen en uitzetten.  

2. Indien nodig in de keuken het lampje van de afzuigkap uitschakelen en de stekker van de frituurpan uittrekken.  

3. Vul de drank in de koelkasten aan met de voorraad uit de kelder. Is een biervat op? Vervang deze dan door een nieuw vat uit de kelder.  

4. Alle glazen schoon en droog terug zetten in de lades onder de koelvitrine.  

5. Het koffiezetapparaat niet uitschakelen.  

6. De bar met een vochtige doek in een sopje schoonmaken. Vervolgens de bak en het rooster onder de tap afspoelen, schoon- en droog maken. Tot slot de spoelbak leeg laten lopen.  

7. De tafels in de kantine en op het terras schoonmaken met een doekje, de asbakken ledigen en stoelen netjes aanschuiven.  

8. Controleren of de ramen en deuren in de kleedlokalen en de toiletten dicht zijn en de lampen uitstaan.  

9. De deur tussen de kleedlokalen en de kantine op slot doen via de draaiknop.  

10. De schuifpuien goed dicht schuiven en met de hendel naar boven afsluiten. Let op: goed controleren of de pui daadwerkelijk dicht is, deze wilt niet altijd gelijk goed sluiten.  

11. De niet verstrekte consumptiekaarten en het registratieformulier opbergen in de kast onder het muziekscherm.  

12. De pinautomaat aan de oplader leggen.  

13. Het muziekscherm (knop aan de achterzijde van het scherm aan de linkerkant) en de geluidsinstallatie (in de kast onder het scherm) uitzetten.  

14. Alle schakelaren van de verlichting uitdoen, behalve de knop waar bij staat “aan laten”. Schakel ook de lamp in de koeling weer uit.  

15. Controleren of de verlichting van de tennisbanen uit staat. Anders uitdoen via het touchscreen (zie onderstaande foto, het display hangt onder het alarm systeem). 

16. De belangrijkste stap. Ga je de kantine verlaten? Zet dan het alarm er weer op. Dit doe je door op het scherm van het alarm op het symbool met het poppetje buiten het huis te klikken (zie onderstaande foto). Vanaf dat moment heb je 30 seconden om naar buiten te gaan en de deur achter je dicht te trekken (geen sleutel nodig). 

16. Verlaat jij als laatste het sportpark? Sluit de toegangspoort dan en controleer of deze is afgesloten.   

17. Heb je een kantinedienst gedraaid? Stuur dan na afloop van de kantinedienst een betaalverzoek of Tikkie vanuit jouw bankrekeningnummer voor €25,00 naar het volgende e- mailadres: [email protected]. Zo kan de penningmeester snel en gemakkelijk de kantinedienst uitbetalen. Lukt het jou niet om een betaalverzoek of Tikkie te versturen na afloop van jouw kantinedienst? Neem dan contact op met de penningmeester via [email protected].