Huishoudelijk Reglement

Huishoudelijk Reglement versie 2024

Artikel 1 - Leden

In dit reglement noemen we leden die op 1 januari 18 jaar of ouder zijn seniorleden. Leden jonger dan 18 jaar worden juniorleden genoemd. Met "leden" bedoelen we alle leden samen. Alle leden zijn verplicht zich te houden aan het geldende baanreglement en de instructies van de verantwoordelijke commissie of het bestuur, zowel schriftelijk als mondeling.

Rechten en verplichtingen leden

Artikel 2 - Ledenadministratie

De leden zijn verplicht de correcte contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en adres) aan de ledenadministratie door te geven via [email protected].

Artikel 3 - Contributie

De jaarlijkse contributie wordt geïnd rond eind februari. Alle leden zijn verplicht de contributie te betalen via een verplichte automatische incasso. Als de betaling niet is voldaan, ontvangt het lid een herinnering. Wanneer 30 dagen na de herinnering(sbrief) de contributie nog steeds niet is betaald, zal het dagelijks bestuur passende maatregelen treffen.

Artikel 4 - Langdurige speelonderbreking (slapend lid)

Leden die gedurende het verenigingsjaar minimaal zes maanden niet kunnen spelen vanwege zwangerschap, langdurige ziekte, blessure, of een andere door de vereniging erkende reden, betalen een gereduceerde contributie. De reductie wordt toegekend na goedkeuring door de penningmeester en ledenadministratie.

Artikel 5 - Spelen bij een andere vereniging

Leden mogen ook lid zijn van een andere tennis/padelvereniging die door de KNLTB is erkend. LTV de Grensmeppers is echter niet verplicht rekening te houden met de belangen of verplichtingen van het lid bij die andere vereniging.

Artikel 6- Beëindiging of schorsing van lidmaatschap

Uitsluiting van het lidmaatschap wegens wanbetaling en/of wangedrag wordt uitgevoerd door het dagelijks bestuur. Het betreffende lid wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld. De duur van de schorsing wordt eveneens door het dagelijks bestuur vastgesteld. Een schorsing als lid van de KNLTB resulteert automatisch in een schorsing als lid van de vereniging, en omgekeerd.

Artikel 7 Rechten van leden

Leden hebben het recht om aanwezig te zijn bij alle bijeenkomsten, wedstrijden en andere evenementen van de vereniging, met uitzondering van bestuursvergaderingen en vergaderingen van de kascommissie of andere commissies.

Artikel 8 - Vergoedingen voor leden

De vergoedingen binnen de vereniging zijn opgenomen in Bijlage 1 van dit Huishoudelijk Reglement.

Artikel 9 - Verplichting Grensmepper-diensten

Elk seniorlid van de vereniging, inclusief ‘slapende leden’, is verplicht om jaarlijks twee ‘Grensmepper-diensten’ voor de vereniging te vervullen. Bestuursleden, ereleden en commissieleden zijn vrijgesteld van deze verplichting vanwege hun inzet voor de vereniging.

Artikel 10 - Verzekeringen en aansprakelijkheid

Leden zijn via de KNLTB verzekerd tegen aansprakelijkheid en ongevallen, volgens de voorwaarden van de betreffende verzekeringspolissen. Daarnaast wordt van leden verwacht dat zij zelf een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering hebben

Grensmepper-diensten

Artikel 11 – Definitie Grensmepper-diensten

Een Grensmepper-dienst houdt in dat een seniorlid verplicht is om zich vijf uur in te zetten voor de vereniging. Elk seniorlid dient jaarlijks twee van deze diensten uit te voeren, wat neerkomt op een totaal van tien uur per jaar. Uitzonderingen hierop worden vermeld in artikel 9. De invulling van een dienst kan variëren in het, (zoals het) draaien van een kantinedienst, het onderhouden van het park, schoonmaakwerkzaamheden, of ondersteuning bij activiteiten en projecten binnen de vereniging.

Artikel 12 – Inschrijving voor diensten

Aan het begin van elk kalenderjaar krijgen seniorleden de mogelijkheid om zich in te schrijven voor Grensmepper-diensten. De exacte inschrijfperiode wordt per e-mail aan de leden gecommuniceerd en eindigt altijd vóór midden februari, wanneer de jaarlijkse contributie wordt geïnd.

Tijdens de inschrijfperiode kunnen leden zich aanmelden voor kantinediensten, die beschikbaar zijn voor het hele jaar. Daarnaast kunnen leden zich inschrijven voor andere diensten, zoals het onderhoud van het park, schoonmaakwerkzaamheden, of ondersteuning bij activiteiten en projecten binnen de vereniging. Deze inschrijvingen verlopen via een lijst.

Na afloop van de inschrijfperiode neemt de accommodatiecommissie contact op met de leden die zich hebben aangemeld voor deze diensten. Samen worden de werkzaamheden voor het kalenderjaar afgestemd.

Zijn alle kantinediensten al ingevuld vóór het einde van de inschrijfperiode, maar wil je je toch nog inschrijven voor één of twee kantinediensten? Dan kun je je aanmelden voor de back-uplijst. In de loop van het jaar komen er namelijk altijd nieuwe kantinediensten beschikbaar door (extra) activiteiten

Artikel 13 – Opvullen kantinediensten

Het vervullen van kantinediensten heeft altijd prioriteit boven andere Grensmepper-diensten. Als er na de inschrijfperiode nog openstaande kantinediensten zijn, heeft de horecacommissie het recht om een seniorlid dat zich heeft aangemeld voor andere Grensmepper-diensten in te plannen voor een kantinedienst. Waar mogelijk gebeurt dit uiteraard in overleg tussen de horecacommissie en het betreffende lid.

Artikel 14 – Afkopen diensten

Als een seniorlid zich tijdens de inschrijfperiode niet heeft ingeschreven voor twee Grensmepper-diensten, of slechts voor één dienst, gaat de penningmeester ervan uit dat je de overige dienst(en) niet zult draaien. Voor elke niet-gedraaide dienst wordt bij de contributie een bedrag van €50,- in rekening gebracht. Heb je je slechts voor één dienst ingeschreven? Dan betaal je de contributie plus €50. Heb je je voor geen enkele dienst ingeschreven, dan betaal je de contributie plus €100.

Artikel 15 – Ruilen Grensmepper-dienst

Als een Grensmepper-dienst niet uitkomt, is het de verantwoordelijkheid van het lid zelf om de dienst te ruilen met een ander lid. In dit geval hoef je geen €50 over te maken, omdat je hiermee dan zelf de dienst van een ander lid overneemt.

Artikel 16 – Niemand gevonden om te ruilen?

Dan dien je zelf contact op te nemen met de vrijwilligerspool (zie artikel 18). Heb je een vrijwilliger gevonden die bereid is jouw dienst over te nemen? Meld dit dan bij de horecacommissie en maak zelf €50 over naar de betreffende vrijwilliger.

Artikel 17 – Niet komen opdagen bij Grensmepper-dienst (zonder kennisgeving)

Als een seniorlid zich heeft ingeschreven voor een Grensmeppers-dienst, maar niet komt opdagen, dan wordt alsnog 50 euro bij het lid in rekening gebracht (zie artikel 14). Daarbovenop is het lid een boete verschuldigd van 25 euro. Het bestuur heeft de mogelijkheid om in een voorkomend geval af te wijken van dit artikel. De verschuldigde dienst en de boete worden door de penningmeester geïncasseerd. Als de incasso wordt gestorneerd of onmogelijk wordt gemaakt, dan worden aanvullende maatregelen getroffen door het bestuur.

Artikel 18 – Vrijwilligerspool kantinediensten

Seniorleden kunnen zich aanmelden voor de vrijwilligerspool. Via deze pool kunnen zij door andere leden, die hun dienst niet kunnen draaien, benaderd worden om een kantinedienst te draaien. Wanneer een vrijwilliger de dienst van een seniorlid overneemt, is het seniorlid verplicht dit te melden bij de horecacommissie én zelf 50 euro over te maken naar de vrijwilliger.

Artikel 19 – Diensten draaien voor een ander lid

Het is toegestaan om diensten over te nemen van andere leden(, bijvoorbeeld voor een familielid of vriend) die ook lid zijn van de vereniging. Hierbij geldt echter een maximum van 8 diensten per jaar, inclusief de twee eigen diensten. Leden die meer diensten willen draaien, kunnen zich aanmelden voor de vrijwilligerspool.

Artikel 20 – Nieuwe leden na inschrijfperiode op back-up-lijst

Nieuwe seniorleden die zich na de inschrijfperiode aanmelden, worden op een back-uplijst geplaatst voor het invullen van (nieuwe) (kantine- of andere) Grensmepperdiensten, tenzij zij ervoor kiezen hun diensten af te kopen. In dat geval wordt het bedrag per dienst, zoals vermeld in artikel 14, in rekening gebracht. Het inroosteren van deze nieuwe leden voor Grensmepper-diensten door de horeca- of accommodatiedienst gebeurt in overleg met het lid.

Let op: Nieuwe leden die zich inschrijven in juli, augustus of september dienen, conform de contributieregeling, één Grensmepper-dienst te draaien. Bij aanmelding in oktober, november of december is het nieuwe lid vrijgesteld van deze verplichting voor het betreffende kalenderjaar.

Tennis- en padeltrainingen

Artikel 21 - Training geven

Tennis- en padeltrainingen op de banen van LTV de Grensmeppers mogen alleen worden gegeven door trainers die hiervoor toestemming hebben van het bestuur.

Artikel 22 - Vergoeding trainers

De vergoeding voor de trainers wordt vastgesteld door het bestuur.

Artikel 23 - Training volgen

Tennis- en padeltrainingen zijn uitsluitend toegankelijk voor leden van LTV de Grensmeppers.

Artikel 24 - Kosten trainen voor leden

De kosten voor trainingen voor leden worden vastgesteld door het bestuur. Hierbij geldt dat het tarief voor seniorentrainingen minimaal kostendekkend moet zijn voor de vereniging, inclusief de kosten voor trainers en materiaal.

Competitie

Artikel 25 – Inschrijfgeld

De vereniging neemt de inschrijvingskosten voor deelname aan de KNLTB-competitie van alle competitieteams voor haar rekening. Elk seniorencompetitieteam levert een bijdrage aan de vereniging. De hoogte van deze bijdrage wordt jaarlijks vastgesteld door het bestuur in overleg met de competitieleider. LTV de Grensmeppers stelt gratis de benodigde tennis- of padelballen en één consumptie per teamlid (bij ontvangst van het team) beschikbaar. Eventuele lunches worden door de competitieteams zelf geregeld. Junioren tot en met 16 jaar mogen alleen deelnemen aan de KNLTB-competitie voor senioren met voorafgaande toestemming van de jeugdcommissie en de voorzitter van de technische commissie.

Bestuur

Artikel 26 - Bestuursleden

Een op statutaire wijze benoemde verenigingsbestuurder is verplicht het bestuurslidmaatschap te aanvaarden, maar kan te allen tijde aftreden. Elk bestuurslid heeft het recht om bestuursvergaderingen bij te wonen, daar het woord te voeren en een stem uit te brengen. Elk bestuurslid heeft één stem, en stemrecht mag niet door een gemachtigde worden uitgeoefend. Het bestuur dient ten alle tijden uit een oneven aantal leden te bestaan in verband een eventuele stemming binnen het bestuur

Aftredende bestuursleden zijn direct herkiesbaar. Verkiezingen voor het vervangen van aftredende bestuursleden vinden plaats tijdens de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering. Een bestuurslid dat is gekozen ter vervanging van een tussentijds ontstane vacature treedt af op het moment waarop het lid dat hij vervangt volgens rooster zou zijn afgetreden.

Het algemeen bestuur bestaat uit maximaal acht leden. Het bestuur is bevoegd om tussentijds een vacature in het bestuur te vullen. Het nieuwe bestuurslid wordt tijdens de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering formeel verkiesbaar gesteld.

Artikel 27 - Afwezigheid voorzitter

Bij afwezigheid van de voorzitter worden zijn werkzaamheden overgenomen door één of meer leden van het dagelijks bestuur (zijnde secretaris en penningmeester), gekozen uit hun midden. Blijvende afwezigheid van één of meerdere bestuursleden heeft geen invloed op de bevoegdheden van het bestuur. Indien alle bestuursleden blijvend afwezig zijn, treden de laatst reglementair afgetreden bestuursleden op als tijdelijk bestuur.

Artikel 28 - Verplichtingen bestuur

Het bestuur is verplicht een volledige en overzichtelijke administratie bij te houden van de volgende zaken:

A. Ledeninformatie: Namen, e-mailadressen, telefoonnummers en adressen van de leden.

B. Vergaderingen:

      • Presentielijsten en notulen van alle Algemene Ledenvergaderingen.
      • Notulen van vergaderingen van het algemeen bestuur.

C. Financiële administratie: De bezittingen en schulden van de vereniging. Kleine voorwerpen van geringe waarde met een gebruiksduur van minder dan een jaar hoeven hierin niet te worden opgenomen.

D. Vergoedingen: Vastlegging van vergoedingen voor bestuur, commissies en andere zaken van belang voor de vereniging. Een specificatie van de gebruikelijke vergoedingen is opgenomen in Bijlage 1 van dit Huishoudelijk Reglement. Vergoedingen met betrekking tot commissies worden afzonderlijk per commissie geregistreerd.

Artikel 29 - Aansprakelijkheid bestuur

Het bestuur is verzekerd tegen aansprakelijkheid volgens de voorwaarden van de betreffende verzekeringspolis. Daarnaast heeft de vereniging de volgende schadeverzekeringen afgesloten: opstalverzekering, goederen- en inventarisverzekering en Glasverzekering. Het bestuur is niet hoofdelijk aansprakelijk voor schulden van de vereniging

Artikel 30 - Frequente bestuursvergaderingen

Bestuursvergaderingen worden gehouden wanneer de voorzitter of ten minste drie bestuursleden hierom verzoeken. De voorzitter leidt de vergadering en heeft de bevoegdheid om de spreektijd van de leden per agendapunt te beperken. Daarnaast kan de voorzitter de vergadering schorsen of uitstellen.

Artikel 31 - Plannen bestuursvergadering

Een bestuursvergadering wordt bijeengeroepen door de secretaris, die een uitnodiging aan alle bestuursleden verzendt. De voorzitter is bevoegd een bestuursvergadering bijeen te roepen en is verplicht dit te doen op verzoek van ten minste drie bestuursleden. Indien aan dit verzoek binnen 14 dagen geen gehoor wordt gegeven en de vergadering niet binnen 28 dagen na indiening van het verzoek plaatsvindt, zijn de verzoekende bestuursleden zelf bevoegd om de vergadering bijeen te roepen.

Artikel 32 - Voordragen bestuurslid

Kandidaten voor een functie die door de algemene vergadering wordt gekozen, kunnen worden voorgedragen door het bestuur en/of door vijf seniorleden.

  • Het bestuur draagt alleen kandidaten voor als zij vooraf hebben bevestigd dat ze de benoeming accepteren.
  • Leden kunnen een kandidaat voordragen door uiterlijk drie dagen vóór de algemene ledenvergadering een schriftelijke verklaring in te leveren bij de secretaris. Deze verklaring moet ook de instemming van de voorgedragen kandidaat bevatten.

Artikel 33 - Rooster van aftreden

Het rooster van aftreden van de bestuursleden is opgenomen in Bijlage 2 van dit Huishoudelijk Reglement.

Artikel 34 - Financiële rechtshandelingen bestuur

Het bedrag zoals bedoeld in artikel 10 lid C van de statuten is tijdens de Algemene Vergadering van 9 december 2024 vastgesteld op €10.000. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd op basis van het inflatiecijfer (jaarinflatie CPI) van het voorgaande jaar.

Algemene Ledenvergadering

Artikel 35 - Agenderen Algemene Ledenvergadering

In afwijking van artikel 11, lid 3 van de Statuten kan het bestuur besluiten om de Algemene Ledenvergadering (jaarvergadering) op een later moment dan in januari te organiseren.

Artikel 36 - Agendapunten

De agenda van de Algemene Ledenvergadering bevat:

  • Verplichte punten uit de Statuten en het reglement.
  • Voorstellen die minstens 7 dagen vóór het versturen van de uitnodigingen schriftelijk door 5 seniorleden bij de secretaris zijn ingediend.
  • Zaken die degenen die de vergadering bijeenroepen willen toevoegen.

Tijdens de vergadering kan een nieuw agendapunt alleen worden toegevoegd als minstens 2/3 van de aanwezige leden daarmee instemt.

Artikel 37 - Aankondiging agenda

De agenda van de Algemene Ledenvergadering moet uiterlijk 14 dagen vóór de vergadering worden vastgesteld. Alle punten op de agenda worden tijdens de vergadering besproken en behandeld. Tijdens de bespreking van een agendapunt kunnen leden mondeling voorstellen doen die direct verband houden met het betreffende punt. Bij een Algemene Ledenvergadering moet zo’n voorstel worden ondersteund door minimaal 4 andere seniorleden. 

Artikel 38 - Stemming

Als geen van de stemgerechtigde leden om stemming vraagt over een voorstel, wordt aangenomen dat het voorstel is goedgekeurd. In het geval dat stemming wordt gevraagd, vindt een stemronde plaats. Ook wanneer meerdere kandidaten zich verkiesbaar hebben gesteld voor één functie, wordt er gestemd.

Artikel 39 - Stemmingsvorm

Bij stemmingen over personen wordt hoofdelijk gestemd. Een voorstel wordt alleen aangenomen als het de vereiste meerderheid (meer dan de helft van de stemmen) behaalt. Indien dit niet het geval is, wordt het voorstel verworpen.

Artikel 40 - Verkiezing

Bij verkiezingen wordt iedere benoeming afzonderlijk in stemming gebracht. De Algemene Ledenvergadering kan alleen kiezen voor een persoon die volgens de procedure in de statuten en het huishoudelijk reglement als kandidaat is voorgedragen. Voor ereleden geldt deze procedure niet; zij hoeven niet als kandidaat te worden voorgesteld.

Commissies

Artikel 41 - Benoemen commissies

De Algemene Ledenvergadering kan één of meer commissies benoemen met algemene of specifieke opdrachten, zolang deze opdrachten binnen de bevoegdheden van de commissies blijven. Deze commissies, evenals de commissies ingesteld door het bestuur, zijn altijd verantwoording schuldig aan de instantie die hen heeft benoemd. Bij of na de benoeming kunnen de bevoegdheden en verplichtingen van elke commissie worden vastgesteld of aangepast.

Het bestuur kan commissies (met uitzondering van de kascommissie) op elk moment ontbinden. Daarnaast kan het bestuur één of meer commissieleden ontslaan en, indien nodig, vervangen door andere leden.

Artikel 42 - Commissieleden

Commissieleden zijn verenigingsleden die deel uitmaken van een commissie en jaarlijks minimaal 10 uur aan werkzaamheden voor de vereniging uitvoeren. Commissieleden die niet actief spelen, worden geregistreerd als lid zonder speelrechten. In commissies kunnen dus alleen leden van de vereniging zitting hebben.

Artikel 43 - Voorzitter commissies

De voorzitter van iedere commissie heeft zitting in het algemeen bestuur. Leden van het dagelijks bestuur kunnen in principe geen zitting hebben in een commissie. Zij kunnen wel optreden als adviseur van een commissie.

Artikel 44 - Kascommissie

De kascommissie, bestaande uit minimaal twee leden, wordt jaarlijks benoemd door de Algemene Ledenvergadering. Een lid kan maximaal drie jaar deel uitmaken van de kascommissie. Daarnaast wordt een plaatsvervangend lid aangesteld, dat bij afwezigheid van een commissielid diens taken overneemt. Wanneer een lid van de kascommissie aftreedt, wordt het plaatsvervangend lid bij voorkeur benoemd als commissielid.

Tennisbanen

Artikel 45 - Beschikbaarheid tennisbanen bij activiteiten

Tijdens tennisactiviteiten en de competitieperiode moet altijd minimaal één baan beschikbaar blijven voor recreanten (junioren en senioren).

  • De competitieleiding mag tijdens de KNLTB-competitie besluiten om ook deze laatste baan te gebruiken als dit noodzakelijk is voor de voortgang van de competitie, bijvoorbeeld bij slechte weersomstandigheden of meer dan drie thuisspelende teams.
  • Bij evenementen zoals het Grenslandtoernooi en de clubkampioenschappen kan de toernooileiding besluiten om de laatste baan te gebruiken als dit noodzakelijk is voor het verloop van het toernooi. Idealiter wordt deze baan 14 dagen van tevoren geblokkeerd, zodat reserveringen door leden niet meer mogelijk zijn.
  • In alle andere situaties kan hiervan alleen worden afgeweken met toestemming van het dagelijks bestuur (zie Bijlage 3).

Ledenadministratie

Artikel 46 - Aanmelding

Aanmelding als lid van LTV de Grensmeppers gebeurt uitsluitend via een digitaal inschrijfformulier op de website van de vereniging.

Artikel 47 - Maximum aantal spelende leden

Het bestuur bepaalt het maximale aantal spelende tennis- en/of padelleden. Zodra dit maximum is bereikt, worden aspirant-leden op een wachtlijst geplaatst.

Artikel 48 - Wachtlijst

Wanneer er ruimte is binnen de vereniging, worden wachtlijstleden benaderd met inachtneming van de volgende regels

  1. De volgorde wordt bepaald op basis van de inschrijfdatum.
  2. Reageert een aangeschreven kandidaat niet binnen 7 dagen, dan wordt de volgende persoon op de wachtlijst benaderd.
  3. Een wachtlijstlid welke langer dan 2 jaar op de lijst staat, kan na benadering door het bestuur zijn plaats niet behouden voor een later moment.

Artikel 49 - Opzegging lidmaatschap

Leden die aan het einde van het kalenderjaar hun lidmaatschap willen beëindigen, moeten dit vóór 31 december van het betreffende jaar schriftelijk melden bij de ledenadministratie. Opzeggingen die na 31 december worden ontvangen, gaan pas een jaar later in. In dat geval blijven de financiële verplichtingen voor het nieuwe verenigingsjaar van kracht.

Rookbeleid

Artikel 50 - Rookbeleid

Roken of vapen is niet toegestaan in het hele clubgebouw, inclusief de vaste overkapping.

Slot

Artikel 51 - Publicatie huishoudelijk reglement

Het Huishoudelijk Reglement is voor iedereen toegankelijk via de website van LTV de Grensmeppers.

Artikel 52 - Vaststelling

Aldus vastgesteld tijdens de Algemene Ledenvergadering van 9 december 2024.   

 Bijlagen

- Bijlage 1: Financiële afspraken

- Bijlage 2: Rooster van aftreden

- Bijlage 3: Accommodatie reglement    

Bijlagen bij Huishoudelijk Reglement LTV de Grensmeppers  

Bijlage 1: Financiële afspraken

  1. De contributieregeling is te vinden op de website van L.T.V. de Grensmeppers.
  2. Informatie over de huurkosten van tennis- en padelbanen en de bijbehorende voorwaarden staat op de website van L.T.V. de Grensmeppers.
  3. De kosten en voorwaarden voor het introduceren van een tennis- of padellid zijn eveneens beschikbaar op de website van L.T.V. de Grensmeppers.
  4. Maximale gift namens de vereniging: jubilerende verenigingen/bestuursleden: € 25,00, Bij geboorte/ huwelijk per lid: € 15,00. Bij ‘ernstige’ ziekte/ overlijden van een lid: € 30,00.
  5. Bestuurs- en commissieleden kunnen reiskosten die in het belang van LTV de Grensmeppers worden gemaakt naar bestemmingen buiten de gemeente Weert, op verzoek vergoed krijgen. Indien er een geschikte openbaarvervoervoorziening beschikbaar is, wordt de vergoeding gebaseerd op het openbaarvervoertarief. In andere gevallen geldt een vergoeding van € 0,25 per kilometer. Declaraties moeten vooraf worden goedgekeurd door de commissievoorzitter voordat deze bij de penningmeester worden ingediend.
  6. Het afkopen van één Grensmepper-dienst kost €50,-.
  7. Consumptiebonnen: Vrijwilligers: bij alle toernooien en activiteiten maximaal 3 consumpties per vrijwilliger per dagdeel. De organisator/toernooileider is verantwoordelijk voor verdeling van de consumptiebonnen.Grensmepper-dienst: maximaal 3 consumpties per dienst.
  8. Donderdagochtend groep: Elk lid van de donderdagochtendgroep dient jaarlijks eerst 10 uur te besteden aan het uitvoeren van de twee verplichte Grensmepper-diensten. Voor elk extra uur dat door het lid binnen deze groep extra wordt gewerkt, ontvangt het lid een vergoeding van € 5,00 per uur.
  9. Afscheidsregeling bestuursleden: 0 t/m 5 jaar zitting:                € 25,00 + bloemen,  6 jaar of langer zitting:          € 45,00 + bloemen, Afscheidsregeling commissieleden: € 25,00.
  10. De vereniging organiseert jaarlijks een (vrijwilligers) feest voor alle bestuurs- en commissieleden. Het bestuur is gerechtigd ook andere vrijwilligers die zich persoonlijk hebben ingezet voor LTV de Grensmeppers uit te nodigen.
  11. Leden welke minimaal 12 ½ jaar lid zijn van de vereniging worden geëerd tijdens de algemene ledenvergadering.            Attentie voor 12 1/2 jarig jubileum ter waarde van € 12,50, Attentie voor 25 jarig jubileum ter waarde van € 25,-, Attentie voor 40 jarig jubileum ter waarde van € 40, Attentie voor 50 jarig jubileum ter waarde van € 50,-  

Bijlage 2: Rooster van aftreden  

Schema aftreding bestuursleden 2024

Voorzitter                                            2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034

Secretaris                                            2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034

Penningmeester                                 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034

Voorzitter Technische commissie       2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034

Voorzitter Jeugdcommissie                2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034

Voorzitter Horecacommissie              2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034   

 Voorzitter Accommodatiecommissie 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034

 

 

Bijlage 3: Afspraken gebruik clubhuis bij verhuur tennis- en/of padelbanen

Regels voor het beschikbaar stellen van het clubhuis bij verhuur van tennis- en/of padelbanen aan eigen leden, bedrijven of andere verenigingen:

  1. Aanvraagprocedure: De activiteit moet minimaal vier weken voorafgaand via het secretariaat worden aangevraagd. Het verzoek kan alleen worden goedgekeurd als er geen andere activiteiten tegelijkertijd op het park plaatsvinden en het bestuur akkoord geeft.
  2. Verplichte tennis- en/of padelactiviteiten: Gebruik van het clubhuis is alleen toegestaan in combinatie met tennis- en/of padelactiviteiten, tenzij weersomstandigheden dit onmogelijk maken.
  3. Geschikte schoenen: Tennissen of padellen is alleen toegestaan met voor de banen geschikte schoenen.
  4. Kantinedienst:

Er moet een senior lid van L.T.V. de Grensmeppers aanwezig zijn voor de kantinedienst. Dit lid mag geen deel uitmaken van de groep die gebruik maakt van de kantine.

Bij aanvragen van bedrijven of andere verenigingen stemt het secretariaat de invulling van de kantinedienst af met de horecacommissie.

Bij activiteiten die door eigen leden worden georganiseerd, regelt de organisatie dit zelf met de horecacommissie.

5. Kosten en vergoeding:

Gebruik van de accommodatie is gratis, mits er huur wordt betaald voor de tennis- en/of padelactiviteiten bij het secretariaat voorafgaand aan het evenement.

Indien de horecacommissie een vrijwilliger uit de vrijwilligerspool moet inzetten voor de kantinedienst, geldt een vergoeding van €50 (zie artikel 17). De penningmeester zorgt ervoor dat dit bedrag aan de vrijwilliger wordt overgemaakt.

6. Senior lid voor kantinedienst: Degene die de kantinedienst uitvoert, moet een senior lid van L.T.V. de Grensmeppers zijn en mag geen deel uitmaken van de activiteit van de groep die de kantine gebruikt.

7. Maximumaantal genodigden: Er mogen maximaal 60 genodigden binnen aanwezig zijn.

8. Muziek: Muziek en andere geluidsactiviteiten moeten vooraf met de voorzitter van de horecacommissie worden besproken.

9. Sluitingstijd: Het clubhuis moet uiterlijk twee uur na de laatste tennis- of padelactiviteit worden gesloten.

10. Eigen consumpties: Het is niet toegestaan om eigen consumpties te schenken.

11. Consumptieprijzen: Bier, wijn, frisdrank, koffie en thee worden verkocht tegen de geldende prijzen (uitsluitend direct via pinbetaling of, in overleg met het secretariaat, achteraf via een factuur).

 12. Aanspreekpunt en aansprakelijkheid:

De aanvrager van de activiteit fungeert als aanspreekpunt voor het secretariaat, de horecacommissie en het lid dat de kantinedienst uitvoert.

De aanvrager is verantwoordelijk voor het naleven van de regels en is aansprakelijk voor eventuele schade.

Indien de aanvrager lid is van de vereniging en weigert schade te vergoeden, kan het bestuur passende maatregelen treffen.

13. Schoonmaak: De aanvrager is samen met het lid dat de kantinedienst uitvoert verantwoordelijk voor het schoon achterlaten van het clubhuis.